Ako pridať ubytovacie zariadenie na internet a nevyhodiť pri tom peniaze?


Snáď nikto nepochybuje o tom, že pridať ubytovanie na internet má zmysel. Vyhľadávanie informácií súvisiacich s cestovaním a ubytovaním je jednou z najfrekventovanejších internetových aktivít. Ako sa však zorientovať, kde má pridanie ubytovacieho zariadenia zmysel? O to viac, že pridanie často stojí nemalé peniaze.

Na Slovensku je množstvo katalógov ubytovania s rôznymi cenami a rôznymi podmienkami registrácie. Laik však iba ťažko posúdi, či má preňho pridanie ubytovania zmysel.


Kedy sa mi teda oplatí zainvestovať?


Na to, aby si niekto objednal ubytovanie, musí sa k našej prezentácii najprv dostať. Najdôležitejšie teda je, aby sme mali zaručené, že sa k našej prezentácii dostane dostatočne veľký počet ľudí, ktorí hľadajú ubytovanie.

Na stránke, ktorú za deň navštívi 70 ľudí, je minimálna šanca, že si niekto vyberie práve naše zariadenie. Ak zoberieme do úvahy ďalšie faktory (koľko z týchto ľudí na stránke aj ostane, koľko z nich hľadá práve ubytovanie a pod.), tak efektívnosť je v tomto prípade takmer nulová a platenie za takúto prezentáciu sú vyhodené peniaze.


Ako mám ale zistiť, akú má stránka návštevnosť?


Niekde sa to dá, niekde nie. Väčšina stránok používa nejaký nástroj na meranie návštevnosti. Na Slovensku je zaužívaný NAJ.sk. Keď na stránke prejdete naspodok, často tam býva maličký graf (skúste si prerolovať napr. aj túto našu stránku úplne na koniec a uvidíte ho tam). Po kliknutí na tento graf sa dostanete k denným štatistikám stránky.

Na stránke http://naj.sk/Rebricek/Cestovanie/Ubytovanie/ nájdete rebríček stránok, kde si môžete porovnať, ako si tá ktorá stránka stojí s návštevnosťou. Niektoré z katalógov ubytovania, ktoré sú tam zaradené, ju majú naozaj minimálnu. Zaplatili by ste takej stránke napr. 70€ na rok, keby ste to vedeli? Myslím, že nie.


Použiteľnosť stránky


Keď sa návštevník dostane na stránku, snaží sa v nej rýchlo zorientovať a vyhľadať informácie, ktoré potrebuje. Ak sa mu to nedarí, okamžite odchádza a skúša inde. Má zmysel, aby ste mali zariadenie v katalógu, kam návštevník možno aj príde, ale po chvíli je taký znechutený, že zo stránky odchádza? Samozrejme, že nie.

Predtým, ako pridáte stránku do (plateného) katalógu, skúste sa vžiť do kože človeka, ktorý hľadá ubytovanie. Ak sa Vám stránka nepáči a ťažko sa v nej orientujete, je viac než pravdepodobné, že takýto istý pocit budú mať aj ďalší návštevníci stránky. Pridávajte ubytovanie iba na stránky, na ktorých sa Vám samým dobre hľadá ubytovanie.


Pozície vo vyhľadávačoch


Vyhľadávače sú bezpochyby najdôležitejším zdrojom návštevníkov každej stránky. Dovolím si tvrdiť, že portál, ktorý Vám má efektívne zabezpečiť propagáciu zariadenia, musí byť na prvej stránke výsledkov najpopulárnejšieho vyhľadávača na Slovensku Google.sk. Vyskúšajte si vyhľadať v Google frázy ako "ubytovanie (VAŠA OBEC alebo OKRES)". Ak nájdete portál na prvej strane výsledkov, má potenciál priniesť Vám klientov. Ak však nie, je namieste pochybovať o takejto prezentácii.


Ako je na tom portál Uby.sk


O svojej návštevnosti si vedieme podrobné štatistiky. Denne máme 1000 až 1500 unikátnych návštevníkov, s ktorých každý si môže vybrať aj Vaše zariadenie. Nezávislý prehľad nájdete na NAJ.sk.

Portál sme navrhli s maximálnym dôrazom na návštevníkov, ktorí hľadajú ubytovanie a kvalita sa samozrejme odráža aj na výborných pozíciach vo výsledkoch vyhľadávania. Množstvo ubytovateľov u nás už svoje ubytovanie výhodne prezentuje a každý rok si prezentáciu predlžujú, pretože sa im jednoducho oplatí.


na hlavnú stránku Uby.sk
zaregistrovať ubytovacie zariadenie na Uby.sk